Mistä löydän HeinoMAXin käyttöehdot?
Käyttöehdot löytyvät HeinoMAX-etusivun alalaidasta. Käyttöehdot on hyväksyttävä rekisteröitymisen yhteydessä.

Mitkä ovat HeinoMAXin tuetut selainversiot?
HeinoMAX toimii parhaiten seuraavilla selaimilla: Google Chrome, Mozilla Firefox sekä Microsoft Edge.
Emme suosittele Internet Explorerin käyttöä, sillä kaikki kaupan ominaisuudet eivät ole käytettävissä tässä selaimessa.

Mitä tukikanavia on käytettävissä, jos tarvitsen neuvoja HeinoMAXin käytössä?
HeinoMAXin tuki palvelee arkisin klo. 8-16 sähköpostitse osoitteessa heinomax@heinomax.fi ja puhelimitse numerossa 020 7345 630.

Millä kielillä voin käyttää HeinoMAXia?
HeinoMAXissa voit valita käyttökieleksesi suomen, englannin tai ruotsin kielen. Kielen voi valita maapallosta-kuvakkeesta yläpalkista.
Tuotetiedot näkyvät aina suomenkielisinä.

Mitä maksutapoja HeinoMAXissa on?
Tällä hetkellä käytössä on vain luotollinen asiakkuus, eli tilaukset maksetaan laskulla.
Mikäli käytät rekisteröityessä linkkejä Heinon Tukun verkkokaupassa, tapahtuu luotontarkastus automaattisesti. Mikäli rekisteröidyt suoraan HeinoMAXiin, tehdään luotontarkastus välittömästi rekisteröitymisen jälkeen.

Miten valitsen toimituspäivämäärän?
Toimituspäivän voi valita koko toimitukselle ostokorilla, kohdassa pyydetty toimituspäivämäärä.

Millaisilla hakusanoilla tuotteita voi hakea?
Tuotteita voit hakea, kun hakukenttään on syötetty kolme merkkiä. Voit hakea tuotteita myös kahden sanan haulla esim. kola energia, jolloin haku tuo esiin kaikki tuotteet, joissa esiintyy nämä kaksi sanaa. Hakuun tulee myös tuotesarjat jossa, kyseisiä hakusanoja tai tuotteita esiintyy.

Mitä eri tapoja on hakea tuotteita verkkokaupasta?
Tuotteita voi hakea usealla eri tavalla:
1. Vapaasanahaku
2. Myyjähaku: Myyjän alta löytyvät heidän tuotteet
3. Tuotehaku: Tämän alta löytyvät tuotekatebrändit
4. Tuotekategoriahaku: Voit hakea tuotteita päätuoteryhmittäin ja klikkaamalla kyseistä ryhmää myös alatuoteryhmittäin
5. Viivakoodihaku: Tähän voit kirjoittaa tuotteen viivakoodin tai lukea sen Android laitteellasi
6. Toimitustavat: Tämän alta löytyvät kaikki toimittajat kyseisen logistiikan käyttäjät
7. Tuoteosastot: Täältä löydät tuotesarjat, joissa on kyseisen ryhmän tuotteita
8. Tuoteominaisuudet: Täältä voit hakea tuotteita ominaisuuksien, kuten ”Gluteiiniton”, mukaisesti
9. Haku: Tuo myös vapaasanahaun kuten tuotebrändit aakkosjärjestykseen
10. Tarjoukset: Toimittajien voimassa olevat tarjoukset
11. Kausituotteet: Toimittajien ajankohtaiset kausituotteet
12. A-Ö: Tämä näyttää brändit aakkosjärjestyksessä

Miten siirrän tuotteen ostoskorille?
Tuotteita voit lisätä ostoskorille syöttämällä määrän tuotteen määräkenttään ja painamalla lisää tilaukselle -painiketta.

Miten lisään tai poistan tuotteita ostokorilla?
Tuotteita voi poistaa tilaukselta lisäämällä ostoskorilla valinnan poista valintaruutuun ja painamalla päivitä-painiketta. Tuotteiden määrää voi muuttaa määräkentässä ja päivittämällä tieto päivitä-painiketta.

Miten löydän lisätietoa tuotteesta?
Tuotteesta saa lisätietoja valitsemalla tuotteen kodalla oleva tuoteinfo-linkki. Tuoteinfot ovat kyseisen toimittajan ylläpitämiä ja toimittajat vastaavat tietojen oikeellisuudesta. Mikäli haluat lisätietoja tuotteesta, voit olla yhteydessä suoraan toimittajaan HeinoMAXin viestipalvelun kautta, joka sijaitsee sivun oikeassa ylälaidassa.

Miten lähetän tilauksen?
Ostoskorilta siirrytään tilauksen vahvistamiseen painamalla siirry kassalle -painiketta.
Tämän jälkeen voit tarkistaa ostoskorin sisällön, muuttaa toimituspäivän, lisätä toimitusohjeet tai ostotilausnumerosi. Mikäli haluat vielä muokata tilausta, voit tehdä sen painamalla muokkaa-painiketta, jolloin siirryt takaisin ostoskorille.
Tilauksen lähetät painamalla vihreää lähetä tilaus -painiketta. Tämän jälkeen saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.

Mistä voin varmistaa, onko tilaukseni tullut perille?
Kun tilaus on vahvistettu ostoskorilla vihreästä lähetä tilaus -painikkeesta, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.
Pääset tarkastamaan tilauksen myös tilaushistoria-osiosta.

Voinko muuttaa jo vahvistamaani tilausta?
HeinoMAXissa ei pysty muuttamaan jo vahvistettua tilausta. Mikäli haluat poistaa tilaukselta tuotteita, tai muuttaa esim. toimituspäivää, voit olla yhteydessä toimittajaan HeinoMAX viestipalvelun kautta. Löydät viestipalvelun oikeasta ylälaidasta kirjekuori-kuvakkeesta.

Tuleeko ostoskorin viitenumerokenttään kirjoittaa jotakin?
Viitenumero kohtaan voit kirjoittaa halutessasi viitteen, joka näkyy myös kuormakirjassa, laskussa sekä HeinoMAXin tilaushistoriassasi.

Tyhjeneekö ostoskori, kun kirjaudun ulos enkä ole vahvistanut tilausta?
Ei tyhjene. Tuotteet säilyvät ostoskorissa, ellei ostoskoria itse tyhjennä tai tilausta vahvista. Tuotteet säilyvät ostoskorissa, vaikka verkkokaupasta kirjautuisi välillä ulos tai yhteys katkeaisi kesken tilaamisen. Tämä mahdollistaa tilauksen tekemisen jatkamista myöhemmin.

Miten tyhjennän ostoskorin?
Ostoskorin voit tyhjentää painamalla ostoskorilla tyhjennä-painiketta. Ennen tyhjennystä HeinoMAX varmistaa, että haluat varmasti poistaa kaikki rivit ostoskoriltasi.

Mistä löydän tilaukseni toimitusosoitteen?
Toimitustiedot ovat näkyvissä ostoskorilla ennen sen lähettämistä. Näet toimitustiedot myös tilausvahvistuksella.

Miten saan muutettua yritykseni tietoja tai toimitusosoitetta?
Asiakastietojen muuttuessa HeinoMAX helpdesk palvelee sinua sähköpostitse osoitteessa info@heinomax.fi ja puhelimitse numerossa 020 7345 630.

Mistä voin tarkastella aiemmin tekemiämme tilauksia?
Aikaisemmin tekemiäsi tilauksia pääset tarkastelemaan vasemmasta valikosta löytyvän tilaushistoria-painikkeen takaa. Täältä löydät myös laskutushistoriasi.

Voinko tehdä samoja tilauksia uudelleen?
Kyllä voit. Avaa tilaushistoriasi ja klikkaa kopio-painiketta. Näin järjestelmä siirtää tuotteet suoraan ostoskorille. Voit vielä halutessasi muokata tilausta; esim. poistaa tuotteita, muuttaa määriä tai lisätä tuotteita hakemalla uusia tuotteita.
Vahvista lopuksi tilaus ostoskorin alalaidasta siirry kassalle -painikkeesta, jonka jälkeen lähetät tilauksen.

Minulla on useita toimipisteitä, joille teen tilauksia ja siten useita käyttäjätunnuksia. Onko tunnuksia mahdollista yhdistää?
Yksien käyttäjätunnusten alle on mahdollista linkittää useita asiakasnumeroita, eli käyttäjätunnuksia. Kirjautumisen jälkeen HeinoMAXiin voi valita oikean yläkulman ratas-painikkeesta halutun toimipisteen.
Toimitusasiakasta voi vaihdella myös kesken ostosten. On siis mahdollista tehdä samanaikaisesti tilauksia eri toimipisteille ja pitää esim. ostoskoreja tarvittaessa avoimena (ostoskori ei tyhjene, ennen kuin tilauksen vahvistaa).

Mistä saan tarvittaessa uuden salasanan?
HeinoMAXissa kirjautumisvaiheessa voit pyytää uuden salasanan klikkaamalla Unohditko salasanan -linkkiä. Saat sähköpostiisi linkin, josta löytyvät ohjeet salasanan vaihtoon.

Toimitetussa tilauksessani on reklamoitavaa, minne voin olla yhteydessä?
Toimitusten reklamaatiot hoidetaan suoraan HeinoMAX-järjestelmän kautta. Tilaushistoria-kohdasta löydät tilaukselta Reklamoi-kohdan, josta pääset reklamaatiolomakkeelle.
Lomakkeella on valmiiksi syötettynä tilauksen numero ja muut tilauksen tiedot. Valitse reklamaatiolle alasvetovalikosta syy. Mikäli reklamaatio koskee yksittäistä riviä, valitse kyseinen rivi. Kirjoita kuvaus ja tallenna reklamaatio. Tämän jälkeen reklamaatio menee suoraan kyseiselle toimittajalle, joka on sinuun yhteydessä.

Meillä on useita HeinoMAXista tilaavia henkilöitä, onko mahdollista saada useita käyttäjätunnuksia?
Rekisteröitymällä luotte yhdet pääkäyttäjätunnukset asiakasnumeroa kohti. Halutessanne pääkäyttäjä voi kutsua lisäkäyttäjiä oikean yläkulman ratas-painikkeen alta löytyvästä yrityksen käyttäjät -kohdasta.

Minulla on asiakkuus auki Heinon toimitustukkuun. Voiko samoilla käyttäjätunnuksilla/salasanalla kirjautua myös HeinoMAX-sivustolle?
Rekisteröityessä käyttämällä Heinon verkkokaupasta HeinoMAX linkkiä, siirtyvät Heinon Tukun järjestelmissä olevat käyttäjätunnukset ja sähköpostiosoite HeinoMAXiin. Rekisteröityessä täytät vain nimesi ja luot salasanan, joka voi olla sama kuin käyttämäsi Heinon verkkokaupassa.
Salasanasi pääset muutamaan tarvittaessa oikeasta yläkulmasta löytyvän ratas-painikkeen takaa löytyvästä omat käyttäjätiedot -kohdasta.

Onko tilaukseni lähetysluettelo löydettävissä verkkokaupasta?
Kyllä. Löydät lähetysluettelot tilaushistoriastasi.

Mikä on tilatuimmat lista toiminto?
Tilatuimmat lista antaa listauksen kaikista HeinoMAXista ostetuista tuotteista.

Miten pääsen takaisin verkkokaupan etusivulle?
Vasemman sivun ylälaidasta olevasta vihreästä HeinoMAX-logosta pääset halutessasi aina takaisin etusivunäkymään.